Srpen 2010
23242526272829
3031

Svatba na Sychrově - 6.8.2010

naše svatební fotoPo dlouhé době se zase dostávám k aktualizaci mého blogu. Letošní léto bylo a vlastně stále ještě je nabité událostmi nebo jejich přípravami, takže téměř nezbyl čas na psaní a nějaké zásadnější aktualizace. V následujících týdnech se to pokusím napravit, ačkoliv letním akcím ještě není zdaleka konec.
Nejdůležitější a organizačně nejnáročnější událostí letošního léta byla pro mě a pro Radku naše svatba na zámku Sychrov, která se odehrála v pátek 6.srpna - po deseti letech a pěti měsících od chvíle, kdy jsme se poznali, a bez tří měsíců po deseti letech našeho vztahu. Své “ano” jsme si řekli ve Společenském sále Bertina křídla krátce po poledni.

Zatímco pro samotný obřad jsme si vybrali zámek Sychrov, místem konání svatební hostiny se stal hotel Kavka, který se nachází ve svahu nad Malou Skálou s úžasným výhledem na skalní hrad Vranov (též zvaný Pantheon). Obě volby byly, dle mého názoru, více než šťastné! Novogotický Sychrov nabízí úžasné scenérie v kombinaci s rozlehlou zámeckou zahradou, hotel Kavka zase nabídl vyžití všeho druhu - od toho gurmánského až po biliár, stolní fotbal a bazén. Zvláště v hotelu Kavka jsme ocenili profesionální a velice přátelský přístup tamního personálu, kterému patří velký dík za hladký průběh celé oslavy.

Naše předsvatební přípravy začaly už dlouho před samotným obřadem. Vlastní termín bylo třeba zamluvit už v březnu, protože Sychrov je, jako ostatně většina našich zámků, velmi oblíbeným svatebním místem. V dalších měsících následoval například výběr šatů, objednávání výzdoby, oznámení, výroba pozvánek, tisk jmenovek pro svatební tabuli a dalších svatebních propriet, jako byla svatební minivína a čokoládky - obojí s naší etiketou, svatební mandličky atd. Musím dodat, že všechny tyto záležitosti jsme se rozhodli zařizovat sami, tj. nevyužívali jsme služeb žádné ze svatebních agentur. Především musím ocenit radčiny organizační schopnosti, když dokázala skloubit svá dvě zaměstnání s trpělivým výběrem všech potřebných propriet, které odpovídaly našim představám a zároveň nezruinovaly naše peněženky. Není divu, že v internetových diskuzích předávala postupně své čerstvě nabité zkušenosti i manažerkám zníněných svatebních agentur :-) . V legraci ji doteď navrhuju, aby se vykašlala na školu i jazykovku a šla organizovat svatby :-) .

Další věcí, kterou bylo třeba dostatečně brzy zajistit, bylo ubytování pro naše svatebčany. Malá Skála je jedním z nejdůležitějších turistických cílů Českého ráje a tomu také odpovídá vytížení tamních hotelů. Proto se nám všechny naše hosty nepodařilo ubytovat přímo v hotelu Kavka, ale část z nich jsme museli ubytovat na druhém břehu Jizery v nedalekém hotelu Skála. Včas bylo třeba objednat také výrobu svatebního dortu a koláčky. I v tomto ohledu bývají temíny neúprosné. Přesně tisíc koláčků nám nakonec napekli v jihočeské vesnici Meziříčí (dalších 700 úžasných koláčků napekla teta z jihomoravských Tasovic), velký třípatrový dort a zákusky jsme zase objednali v Ohrazenicích u Turnova.

Naopak na poslední chvíli jsme zařizovali některé součásti našeho oblečení - kravatu a košili (oboje muselo ladit k barvám nevěsty) nevěstiny botkyjsme kupovali asi dva týdny před svatbou a teprve necelý týden před obřadem dorazily nevěstiny slušivé botky z Floridy a korunka z Hong Kongu.

Do Turnova jsme poprvé vyrazili už o víkendu před svatbou, protože bylo třeba na sever převést spoustu věcí a najednou by to zkrátka a jednoduše nešlo. Takže v první várce jsme odvezli veškerou výzdobu a propriety potřebné na hostinu. Bylo toho plné auto! Radka zároveň na začátku víkendu absolvovala “trénink” u kadeřince a vizážistky. Společně vybíraly vhodné kombinace, styly a varianty, čemuž já naprosto nerozumím, ale z čehož jsem byl nakonec mile překvapen.
Podruhé jsme do Turnova zamířili ve středu večer. V ten den byly totiž hotové koláčky v Meziříčí. Dále jsme do auta naskládali šaty a cukroví, které napekla Radka, což znamenolo, že auto bylo opět zcela plné.

náš třípatrový dortČtvrtek byl organizační den - nejdříve bylo třeba na Malou Skálu převést koláčky a cukroví. Když jsme se vrátili z hotelu, následoval telefonát z Ohrazenic, že je hotový třípatrový svatební dort, jednopatrový ovocný dort a sto zákusků, což znamenalo další přesun na Malou Skálu. Na tomto místě musím zmínit, že jsme byli z velkého dortu naprosto nadšení nejen my, ale i personál na Kavce, který se hned seběhnul a nešetřil obdivnými výkřiky :-) . Nutno dodat, že oprávněně! Transport 13ti kilového kolosu z výrobny až do hotelové lednice byl asi nejnáročnější operací celé svatby!
Ten den jsme ale ještě na Malé Skále nebyli naposled - ještě bylo třeba převést propriety na hostinu a potom také výslužky, které jsme balíčkovali do zakoupených krabiček během čtvrtečního dopoledne. Večer následovalo setkání nejen s mými rodiči, kteří na Kavku dorazili ve čtvrtek odpoledne, ale také s moravskou částí našich svatebních hostů, kteří rovněž dorazili (vzhledem ke vzdálenosti) už ve čtvrtek. Mnohé z nich jsem potkal po dlouhých dvanácti letech, takže to bylo shledání více než radostné. Krátké posezení bylo předzvěstí následujícho dne, který se proměnil ve velice příjemné setkání s našimi rodinami i přáteli, a který jsme si díky tomu naplno užili bez zbytečné nervozity a stresu!

u kašny v zámeckém parkuDen D nastal v pátek. Ráno jsme s Radkou vyrazili do vesničky Přepeře ke kadeřnici a potom do Ohrazenic k vizážitce a pro květiny.
Sraz svatebčanů byl u radčiných rodičů v půl jedenácté, což se všem nakonec podařilo bez problémů dodržet.V jedenáct hodin tak mohla vyjet kolona aut směrem na Sychrov. Na zámku nás čekalo jediné zdržení, když jsme v místnosti obecního úřadu dost dlouho čekali na paní matrikářku. Na druhou stranu jsme zase na zámek dorazili s dost velkým časovým předstihem, tak měli naši svatebčané aspoň dostatek času, aby se přesunuli do Bertina křídla do Společenského sálu.
Samotný společenský sál se nachází v prvním patře a vede k němu dřevěné točité schodiště. Místnost, která pojme 45 sedících a cca 30 stojících hostů, působí dojmem starobylé obřadní síně. Stěny zdobí portéty bývalých majitelů zámku, nechybí ani vyřezávaný depozitář a zelená kachlová kamna. Podlaha je pokryta parketami, které jsou poskládány do čtvercových obrazců, a atmosféru místnosti dostvářejí i gotické dřevěné židle s koženými sedátky a opěradly i krásně zdobený vyřezávaný stůl určený pro slavnostní podpisy.

Obřad samotný proběhl podle zažitých zvyklostí - tj. představení-proslov-prstýnky-polibek-blahopřání. A vidím, že jsem ještě nezmínil naše prstýnky! Tak tedy - jsou z bílého zlata, bez nápisů a Radka má ve svém prstýnku zasazený malý briliant, ke kterému dostala certifikát pravosti. Po obřadu následovalo první focení - pro samotný obřad jsme si najali agenturu Photo-Lenory z České Lípy a musím říci, že to byla výborná volba. Měli jsme k dispozici dva fotografy, kteří se nám věnovali nejen na zámku ale také ještě další hodinu v zámeckém parku. Výsledkem je 250 fotografií, z nichž 30 vybraných nám agentura vyhotovila v tištěné podobě o rozměrech 13×18. Galerie z naší svatby je k nahlédnutí zde.

stul.jpgPo fotografování následoval asi 20 minutový přesun na Malou Skálu a hostina, která trvala zhruba do půl druhé do noci. Pilo se a hodovalo, o čemž svědčí následují bilance, které se podařilo dosáhnout ve 33 lidech:
pivo Svijany 11° 0,5l - 73x, pivo Prazdroj 12° 0,5l - 7x, pivo Prazdroj 12° 0,3l - 5x
Espreso - 22x, Turecká káva - 20x
Slivovice 0,04l - 36x, Baileys 0,04l - 5x, Tullamore 0,04l - 14x, Jameson 0,04l, Becherovka  0,04l - 6x
Coca Cola 0,33l - 20x, Capy 0,2l - 56x, Tonic 0,25l - 20x, Bonaqua 0,25l - 58x
Víno Savignon 0,75 - 18 lahví
Od 19,00 až cca do 0,30hod hrál v předsálí najatý DJ (nechtěli jsem žádné Evu a Vaška u piána, ale ono to díky repertoiru nakonec vyšlo nastejno :-) ) a k dispozici jsme měli i výše zmíněný bazén, čehož jsme samozřejmě využili:

Musím konstatovat, že to byl velice příjemný den, a doufám, že nejen pro nás. Škoda, už v pátek večer začalo dost pršet a deštivá byla i celá sobota - povodně na nedalekém liberecku hovoří za vše. Bohužel jsme tak museli druhý den oželet výlet s přáteli po okolí a pro mnohé se návrat domů změnil v boj s nebezpečným vodním živlem na silnici. I tak byl náš svatební den zážitkem, na který budeme dlouho vzpomínat.
Navíc, ona ta naše hostina ještě tak úplně neskončila :-) !

Screbook

1 comment to Svatba na Sychrově - 6.8.2010

1. Caroline
    Únor 8th, 2011 v 7:48 pm

Ahoj, taky jsem se na Sychrově vdávala. Bylo to tam nádherné. Přeji at Vám to vydrží stejně jako nám.